torsdag 20 april 2017

Mixed media canvas "Create" - DT-work for The Paper Crafting

Hej!

Translation in right sidebar.

Tycker ni att svart gesso är lite skrämmande att använda?
Det tyckte i alla fall jag till helt nyligen.
Den här lilla mixed media canvasen har jag skapat med svart gesso som grund.



Jag började med kompositionen av bokstäver och andra föremål som jag
 limmade fast på min canvas. När limmet torkat målade jag in allt med svart gesso.



När gesson var torr målade jag in olika fält med akrylfärger.



Jag torrborstade med vit gesso för att framhäva detaljer och struktur.



Slutligen torrborstade jag igen, men med kopparfärgad akrylfärg. Den här gången koncentrerar jag mig på bokstäverna och vissa av metallelementen för att framhäva dessa lite extra. Kopparfärgen ger också tavlan en lite varmare ton. 


Här är tavlan i sin helhet.
Jag tycker att den svarta gesson i botten framhäver detaljerna på ett fantastiskt sätt.
Jag kommer fortsätta att träna på att använda svart gesso i mina projekt, och hoppas att ni också kommer våga göra detsamma.

Använda produkter:



Tack för besöket!

Melina








4 kommentarer: