fredag 2 december 2016

Christmas cards - 100% handmade


Hej!

Translation in right sidebar :) 
If something gets strange in the translation, please feel free to ask!

Idag tänkte jag dela med mig av hur jag skapade dessa julkort.
Jag började med att leka med akrylfärg på ett akvarellpapper (A4). Spred bara runt färgerna med fingrarna och sprayade lite vatten. När färgen torkat skar jag pappret i fyra delar.



Stämplade med svart vattenfast stämpeldyna och skvätte på lite gesso utblandat med vatten.
Härefter stansade och klippte jag ut former av julgranskulor av papper. Använde dessa som masker och applicerade vit gesso på övrig yta.
Jag stämplade en ram av löv runt hela korten. På korten med svarta löv embossade jag även vita snöflingor i bakgrunden. 
Jag ritade julgranskulornas upphängningsanordning med VersaMarker penna och embossade sedan med guld.
Ritade detaljer med vit Poscapenna, konturer runt julgranskulorna med svart och guldfärgade pennor samt trådarna som de hänger i.
Avslutningsvis målade jag julgranskulorna med Liquitex Gloss medium för att få dem glänsande.



Jag monterade dem på färdiga kortbaser.










Jag är med i utmaningen hos Scrapki-Wyzwaniowo där temat är jul och magi.

http://scrapki-wyzwaniowo.blogspot.se/2016/12/december-2016-challenge-1st-reveal-magic.html

Hoppas ni blev inspirerade och hjälpta av beskrivningen, och att vi ses snart igen :)

Melina









5 kommentarer:

  1. Amazing creation as always thanks for playing at Scrapki challenge !!!

    SvaraRadera
  2. Fabulous!!! Thank you for joining us in our Scrapki-Wyzwaniowo challenge "Magic"! xx

    SvaraRadera
  3. So lovely! Thank you for playing with us at Scrapki-Wyzwaniowo!

    SvaraRadera
  4. Beautiful project! Thank You for taking part in Scrapki Wyzwaniowo Challenge!

    SvaraRadera